جوابيه گروه خودروسازي سايپا به مطلب منتشر شده در روزنامه جمهوري اسلامي

 

جوابيه گروه خودروسازي سايپا به مطلب منتشر شده در روزنامه جمهوري اسلامي


"گروه خودروسازي سايپا در طرح پيش‌فروش اينترنتي محصولات خود، تعداد 50 هزار دستگاه خودرو را به بازار عرضه كرد و اين تعداد خودرو نيز توسط 50 هزار نفر ثبت‌نام شد؛ بر همين اساس عدد 6 ميليون نفر، نادرست است.

جوابيه گروه خودروسازي سايپا به مطلب منتشر شده در روزنامه جمهوري اسلامي

آوینی ها - مديرمسئول محترم روزنامه وزين جمهوري اسلامي

باسلام

احتراماً پيرو انتشار مطلبي در ستون صفحه سه آن روزنامه در تاريخ 24/6/97 باعنوان "تا مشكل فرهنگي ما مردم حل نشود، مشكل اقتصادي حل نخواهد شد" كه به موضوع پيش‌فروش محصولات گروه خودروسازي سايپا اشاره دارد و حاوي مطالب و موضوعات اشتباه است، خواهشمند است جوابيه ذيل را در همان صفحه و ستون منتشر فرماييد.

متن جوابيه

"گروه خودروسازي سايپا در طرح پيش‌فروش اينترنتي محصولات خود، تعداد 50 هزار دستگاه خودرو را به بازار عرضه كرد و اين تعداد خودرو نيز توسط 50 هزار نفر ثبت‌نام شد؛ بر همين اساس عدد 6 ميليون نفر، نادرست است.

در اين طرح، خريداران بنابر خودروي درخواستي، از 11 تا 19 ميليون تومان به‌عنوان پيش‌پرداخت به حساب سايپا واريز كردند و عدد "هر نفر 25 ميليون تومان" كه در مطلب مذكور درج شده، صحيح نيست.

50 هزار دستگاه خودرو، توليد حدود 20 روز گروه خودروسازي سايپا است؛ اين موضوع كه سايپا خودروهاي توليد 9 سال را پيش‌فروش كرده، كاملاً اشتباه است.

درخصوص اين مثال كه مردم با همين مبالغ شركت‌هاي بنز، بي‌ام‌دبليو و... را بخرند و به‌صورت سينه‌خيز به ايران احضار كنند نيز حتماً مستحضريد كه شرايط بين‌المللي و تحريم‌ها عليه ايران موجب شده شركت‌هاي گوناگون خارجي اقدام به خروج از صنعت و اقتصاد ايران كنند؛ حال چگونه ممكن است شركت‌هاي يادشده در مطلب مذكور حاضر به سرمايه‌گذاري در ايران و حضور در چرخه توليد و صنعت كشور شوند؟

از روزنامه باسابقه و صاحب سبك جمهوري اسلامي، پس از سال‌ها فعاليت مطبوعاتي در ايران، انتظار مي‌رود مطالبي كاملاً مستدل و مستند را منتشر كرده و از انتشار مطالب نادرست و سرشار از آمار و ارقام غلط آن‌هم از سوي افراد ناشناخته كه اطلاعات صحيح و دقيقي از موضوعات ندارند، بپرهيزد. روشن است نگارنده اين يادداشت بدون شناخت كامل از صنعت خودروسازي كشور و خودروسازي جهاني، حتي درباره ارزش واقعي برند و دارايي‌هاي بزرگ‌ترين خودروسازان جهان هم دانسته‌هاي كافي نداشته و تنها با مطالعه لطيفه‌هاي منتشره در فضاي مجازي، اقدام به نگارش يك يادداشت بي‌پايه و اساس كرده كه متأسفانه روزنامه وزين جمهوري اسلامي هم آن‌را منتشر كرده است."

اداره ارتباط با رسانه‌ها و نشر اطلاعات

گروه خودروسازي سايپا